Her er sakslista for Årsmøtet:
Årsmøte Stjørdals-Blink orientering
15.2.24 kl. 19.30
Sakliste
Avslutning av årsmøtet
Kaffe og noe å bite i.
Sakslistedokumenter:
]]>
Årsmøte Stjørdals-Blink orientering
15.2.2024 kl. 19.30
Orienteringsavdelinga avholder Årsmøte 15.februar 2023 kl. 19.30. Årsmøtet avholdes i Veteranlosjen på M.U.S Sandskogan Stadion (2.etasje, møterom bak kjøkkenet).
Saksliste og nødvendige saksdokumenter vil bli gjort tilgjengelig på klubbens hjemmeside i forkant av Årsmøtet.
Forslag som skal behandles på Årsmøtet må sendes styret innen 1.februar.
Med hilsen
Styret
]]>
Årets Stjørdalsmesterskap finner sted på Selbuskogen. Enn så lenge ser værmeldinga bra ut, og samlingsplass blir nede på sletta mellom standplass og café-bygget.
N-åpen og D/H 10 går i rulleskiløypa, og det er fine muligheter for å teste ut både sykkelorientering og sparkesykkelorientering. Start og mål er på samlingsplass, og det er fri start fra 17:45.
For øvrige aldersbestemte klasser og åpne klasser er det fellesstart kl 18:30, men ved behov venter vi inntil 10 minutter slik at de minste får følge rundt løypa. Starten går fra Blisjimyra nordøst for samlingsplass, ca. 5-10 minutter å gå. Det blir ikke merket til start. Spør en venn hvis du er i tvil. Det er forbudt å gå utenfor asfaltert eller gruset veg på veg til start. Ferdsel i terrenget vil medføre disk. D/H 11-13 får se på kartet 2 minutter før start. For øvrige klasser deles kartene ut 1 minutt før start. Det er ikke lov å se på kartet før startsignalet går.
For D/H 11-13, D/H 14-16 og, samt B- og C-åpen er målestokken 1:7500. For øvrige klasser er målestokken 1:10000.
Alle løyper er gaflet, og det er som alltid løpers ansvar å sjekke at hen stempler på riktig post. Det er kun én stemplingsenhet på postene. Vis hensyn til hverandre, og husk at det ikke er VM. Postbeskrivelser er kun trykt på kartet, det er ikke løse postbeskrivelser.
Terrenget er småkupert, med noen større høydedrag. Løypene er innom både ulike myrvarianter, og fin løpbar skog. Det er tørt i terrenget, og noen plasser er det (utrolig nok) ikke helt lett å se om det er myr eller ikke. Dette gjelder kanskje spesielt for D/H 14-15 og B-åpen. Løypene og fellesstart innbyr til stor fart, og med rekordtørre myrer er det muligheter for gode kilometertider.
Det er ikke lagt opp til drikkepost, så drikk godt før start.
Håper så mange som mulig stiller til start, og at dere får en fin opplevelse i skogen.
Lykke til, alle sammen
Løypelegger´n
----
Tirsdag 27.juni arrangerer vi Stjørdalsmesteskapet i orientering på Selbuskogen skisenter.
Solveig har laget morsomme løyper, og vi lover skikkelig fart i skogen med fellesstart og gafling :-)
Nybegynnerne får starte når de vil fra 17:45, mens mesterskapsklassene har fellesstart klokka 18:30.
Etter løpet blir det premieutdeling og kveldsmat inne på skisenteret.
For å beregne antall kart, hadde det vært fint om dere meldte dere på den løypa dere ønsker å springe på facebook. https://www.facebook.com/groups/381750996117
]]>Vi parkerer biler eller sykler i Vifstadlia, nedenfor vanntanken https://goo.gl/maps/qryXfTcahZd2Myry9
Fristart mellom klokka 18 og 19.
Klasser:
N-åpen
C 2 km
B 3 km
A 5 km
Start og mål er ved vanntanken.
Husk medlemsmøtet kl. 19.30 på MUS Sandskogan.
]]>Etter påske er vi i gang med ny o-sesong! Allerede tirsdag 11.april er det klart for det første treningsløpet for sesongen. Da arrangerer Håvard sprint i sentrum/Sandskogan. Mer info kommer!
Etter treningsløpet arrangerer vi en liten medlemskveld hvor vi planlegger å gå gjennom planen for sesongen. Samlingen blir i Stjørdalsstua i 2.etasje på MUS Sandskogan. VI kjøper inn juice og melk, så tar alle med seg litt påsmurt mat for kveldsmat.
Programmet blir omtrent slik. Velkommen!
]]>Klubben endte opp med et overskudd for 2022, tilsvarende overskuddet fra NM i skiorientering i februar. Da va det imidlertid noen inntekter fra 2021 som kom på 2022, så i praksis har man drevet med underskudd sett bort fra NM i skiorientering.
Klubbens to største utfordringer framover er:
På Årsmøtet ble det vedtatt noen mindre justeringer som bygger oppunder disse to punktene.
I tillegg til de nevnte sakene over, ble også Stjørdals-Blink Orientering sin lov endret på Årsmøtet 15.2.23. Bakgrunnen for dette er en ny lovnorm som har kommet fra NIF, i tillegg til ønsket om et ekstra styremedlem som nevnt over. Loven setter nå krav til at det oppnevnes et eget kontrollutvalg som skal følge med at klubben drives etter lover og regler. Utvalget vil bestå av Bård Solberg og Jakob Haugen.
For øvrig fortsatte alle styremedlemmer som var på valg i sine verv.
Medlemsmøte ila. mars
Styret ønsker å få på plass en strategi og en handlinsplan for o-gruppa. Hvor står vi, og hvor skal vi? Hva skal være våre kjerneaktiviteter, og hvordan skal klubbens aktiviteter finansieres på sikt. Egen innkalling til dette kommer.
Protokoll fra Årsmøtet legges ut når den er fullført og signert.
Nyttige linker:
]]>Saksliste og nødvendige saksdokumenter vil bli gjort tilgjengelig på klubbens hjemmeside i forkant av Årsmøtet.
Forslag som skal behandles på Årsmøtet må sendes styret innen 1.februar.
Med hilsen
Styret
]]>---
Hei alle dyktige SBO’ere!
Nå er det tid for å melde seg som funksjonær til O-Ringen i Åre neste sommer! Som dere vet er vi en av arrangørklubbene som skal sørge for at neste års O-Ringen blir et stort og flott arrangement! Det blir en stor og artig dugnad for klubben. Noen har allerede lagt ned mye arbeid her med løypelegging. Tore og Bård har allerede gjort en stor jobb med dette!
SBO har tatt på seg ansvaret for å organisere og bemanne en av startplassene gjennom hele uka arrangementet pågår. Det er 5 løp. En fin og konkret oppgave! I grove trekk går oppgavene ut på å rigge startplassene, utføre merking til starten, betjene starten hele dagen for så å ta ned utstyret og sette opp starten igjen på neste løpssted. I tillegg vil vi i utgangspunktet ha ansvar for pakking av løpskartene for de klassene som har vår start. Det er ikke avklart hvordan denne oppgaven skal løses enda. Det er noe vi må komme tilbake til. Det er viktig å påpeke at oppgavene vi skal utføre ikke krever årevis med erfaring med startoppgaver på egne arrangement. Det er konkrete oppgaver som alle kan utføre på en god måte. Det vil bli gitt opplæring / tørrtrening i forkant av arrangementsukaog i forbindelse med oppstart av O-Ringen.
Vi har ansvaret for Start 3 med følgende klasser: H15, H16, H18,H50, H55, H17-20 Kort, D17-20 Kort, D15, D16, D18, D20, D35, D40, D45, D50, D55. Totalt vil det her være omlag 1700 startende hver dag.
Bilder fra Start 3 i Uppsala i 2022:
Jakob har påtatt meg ansvaret for organisering og gjennomføring. Foreløpig ser vi for oss oppgavene fordelt på to grupper:
1. Opp og nedrigging
Her tar Asle det praktisk ansvaret.
2. Bemanning og utføring av startoppgavene
Solveig og Jakob tar ansvar ansvaret for dette.
Slik vi foreløpig ser for oss dette vil en normal arbeidsdag se slik ut:
Anslår omlag 20 personer for gjennomføring hver dag. Det er åpenbart at O-Ringen trenger alle frivillige det er mulig å framskaffe. Så ikke nøl med å meld dere her, alle må melde seg til tjeneste. Andre oppgaver er selvfølgelig også aktuelle.
Her er tidsplanen:
O-Ringen ordner med klubbvis felles overnattingssted for arrangørene, så dette blir ei arbeidsom og sosial fin uke for oss!
Det dere må gjøre nå er:
Sett dere ned å gjør dette nå med en gang, så slipper vi å mase, det liker vi ikke! Det blir mye enklere for oss å organisere opplegget om dere bare melder dere på! Vi setter en frist til 10. oktober, etter det blir dere forfulgt av innpiskere!
Med vennlig O-hilsen
Jakob Haugen, 99 23 25 33, haugen.jakob@gmail.com
Solveig Vassenden,915 62 479, vassende@gmail.com
Asle Skulbørstad, 901 85 526, asle.skulborstad@gmail.com
Planen er å ha et tilbud om en enkel o-løype på sentrumskartet vårt. Løypa vil gå i Sandskogan. Vi vil etablere en base midt i Sandskogan, med telt, vimpel, bålpanne og mange SBO'ere. Her vil det bli tilbud om en eller to o-løyper, og vi vil dele ut litt informasjon om aktivitetene våre. Vi oppfordrer alle medlemmer til å ta en tur både for å vise oss fram, og for å løpe løypene!
Mattis er ansvarlig for dagen, og kommer til å spørre enkeltpersoner om bistand. Har dere lyst til å hjelpe til med noe, så ta kontakt!
Klubbens egne løpere kan melde seg på her: https://eventor.orientering.no/Activities/Show/4729
Fri start mellom kl. 18.00 og 19.00.
Velkommen!
]]>N-åpen løypa ser slik ut:
Velkommen på løp!
]]>Påmeldingsfristen er 5. juni. Bli med - bli med!
]]>
Start og mål er ved gapahuken ved Langtjønna. Merket fra fv. 705 ved avkjøringa til Frigården. Velkommen!