Viktig info om O-Ringen 2023

Postet av Stjørdals-Blink Orientering den 14. Sep 2022

Som dere alle vet, så er SBO med som en av flere arrangørklubber for neste års O-Ringen i Åre. Vi har hovedansvaret for en start, og Jakob har tatt på seg ansvaret med å organisere og bemanne start 3 som vi har ansvaret for. Under følger litt viktig informasjon fra startgjengen:

---

Hei alle dyktige SBO’ere!

Nå er det tid for å melde seg som funksjonær til O-Ringen i Åre neste sommer! Som dere vet er vi en av arrangørklubbene som skal sørge for at neste års O-Ringen blir et stort og flott arrangement! Det blir en stor og artig dugnad for klubben. Noen har allerede lagt ned mye arbeid her med løypelegging. Tore og Bård har allerede gjort en stor jobb med dette!

SBO har tatt på seg ansvaret for å organisere og bemanne en av startplassene gjennom hele uka arrangementet pågår. Det er 5 løp. En fin og konkret oppgave! I grove trekk går oppgavene ut på å rigge startplassene, utføre merking til starten, betjene starten hele dagen for så å ta ned utstyret og sette opp starten igjen på neste løpssted. I tillegg vil vi i utgangspunktet ha ansvar for pakking av løpskartene for de klassene som har vår start. Det er ikke avklart hvordan denne oppgaven skal løses enda. Det er noe vi må komme tilbake til. Det er viktig å påpeke at oppgavene vi skal utføre ikke krever årevis med erfaring med startoppgaver på egne arrangement. Det er konkrete oppgaver som alle kan utføre på en god måte. Det vil bli gitt opplæring / tørrtrening i forkant av arrangementsukaog i forbindelse med oppstart av O-Ringen.

Vi har ansvaret for Start 3 med følgende klasser: H15, H16, H18,H50, H55, H17-20 Kort, D17-20 Kort, D15, D16, D18, D20, D35, D40, D45, D50, D55. Totalt vil det her være omlag 1700 startende hver dag.

Bilder fra Start 3 i Uppsala i 2022:

Jakob har påtatt meg ansvaret for organisering og gjennomføring. Foreløpig ser vi for oss oppgavene fordelt på to grupper:

1. Opp og nedrigging

Her tar Asle det praktisk ansvaret.

2. Bemanning og utføring av startoppgavene

Solveig og Jakob tar ansvar ansvaret for dette.

Slik vi foreløpig ser for oss dette vil en normal arbeidsdag se slik ut:

  • Kl 05.30 Uthenting av kart (Ansvarlige + en/to personer)
  • Kl.06.00 Siste opprigging og kontroll (Ansv + 3-4 personer)
  • Kl. 07.30-14.00 Gjennomføring av start (Ansv + 10 pers)
  • Kl. 14.00- Riving, transport og opprigging av neste start (Ansv + 5 personer)

Anslår omlag 20 personer for gjennomføring hver dag. Det er åpenbart at O-Ringen trenger alle frivillige det er mulig å framskaffe. Så ikke nøl med å meld dere her, alle må melde seg til tjeneste. Andre oppgaver er selvfølgelig også aktuelle.

Her er tidsplanen:

  • Lørdag 22. juli - Opprigg/forberedelser
  • Søndag 23. juli - Etapp 1 - Arena Trillevallen - Långdistans
  • Mandag 24. juli - Etapp 2 - Arena Trillevallen - Långdistans
  • Tirsdag 25. juli - Fridag
  • Onsdag 26. juli - Etapp 3 - Arena Järpen - Medeldistans
  • Torsdag 27. juli - Etapp 4 - Arena Ånn - Medeldistans
  • Fredag 28. juli - Etapp 5 - Arena Ånn - Långdistans - Jaktstart
  • Lørdag 29.juli - nedrigg/pakking

O-Ringen ordner med klubbvis felles overnattingssted for arrangørene, så dette blir ei arbeidsom og sosial fin uke for oss!

Det dere må gjøre nå er:

  1. Alle melder seg på i dette skjemaet med interesse, mulig innsats og aktuell tidsperiode: https://forms.gle/pJzs5nj6Ar6go6Qe6 
  2. Alle må melde seg inn i O-Ringens funksjonærsystem som heter Mobilise. Det gjør dere her: https://oringen.mobilise.se/www2/Forms/ClerkForm/Clerk.aspx?arr=9093981&lang=SE  (dere som allerede har meldt dere her på andre oppgaver blir flyttet over til “start”
  3. Sette av denne uka i kalenderen nå!
  4. Dere som ennå ikke har meldt dere inn i FB-gruppa for funksjonærer under O-Ringen Åre gjør dette nå for så får dere både informasjon og inspirasjon til neste års arrangement https://www.facebook.com/groups/183700929007530

Sett dere ned å gjør dette nå med en gang, så slipper vi å mase, det liker vi ikke! Det blir mye enklere for oss å organisere opplegget om dere bare melder dere på! Vi setter en frist til 10. oktober, etter det blir dere forfulgt av innpiskere!

Med vennlig O-hilsen

Jakob Haugen, 99 23 25 33, haugen.jakob@gmail.com

Solveig Vassenden,915 62 479, vassende@gmail.com

Asle Skulbørstad, 901 85 526, asle.skulborstad@gmail.com




Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.